Haberler

Üniversitemiz Köln’de İki Dillilik Sempozyumu Düzenledi

14.10.2019

İlki 2018 yılında Fransa Eğitim Müşavirliği ile birlikte Paris’te düzenlenen Uluslararası Avrupalı Türkler ve İki Dillilik Çalışmaları Sempozyumu’nun (BISET) ikincisi 10-11 Ekim 2019 tarihlerinde Köln’de gerçekleşti. Ana teması “İkidillilik” olan kongre Maarif Vakfı’nın ev sahipliğinde Almanya Eğitim Müşavirliğinin desteğiyle İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi tarafından ortaklaşa düzenlendi.

Kongrenin teması Almanya’da Türkçe dersinin 50. yılı kutlamaları kapsamında “Almanya’da Türkçe Dersinin 50. Yılı” idi. Kongrede bu konularda yapılan çalışmalara öncelik tanındı. Bunun yanında ikidillilik ve dil öğretimi ile ilgili diğer konularda hazırlanan bildiriler sunuldu.

Kongre, Maarif Vakfı Almanya Koordinatörü Ece Sarısaltık-Aydın’ın selamlama konuşması ile başladı. Maarif Vakfı Başkanı Prof. Dr. Birol Akgün, vakfın amacı ve misyonu hakkında bilgi verdi ve birinci görevlerinin eğitim olduğunu ve eğitimle ilgili her türlü etkinliği destekleyeceklerini belirtti. Berlin Eğitim Müşaviri Prof. Dr. Cemal Yıldız ise Almanya’da Türkçe öğretiminin kısa bir tarihini sunarak bu konuda yaptıklarını anlattı. Köln Başkonsolosu Barış Ceyhun Erciyes, bu tür toplantıların önemli olduğunu ve konsolosluk olarak bu tür akademik ve kültürel faaliyetleri desteklediklerini vurguladı. Organizasyon komitesi adına bir konuşma yapan İstanbul Medeniyet Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. İsmail Güleç ise kongrenin mahiyeti hakkında bilgi verdi. Güleç yaptığı konuşmada sahadakilerle masadakileri buluşturmak istediklerini, öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları alanda çalışan akademisyenlere sormalarını, böylece akademisyenlerin çalışmalarının daha verimli olacağını belirtti ve öğretmenlerin katılımının kongrenin amacına ulaşması bakımından çok önemli olduğunu söyledi. Ayrıca yeni yayınların tanıtılmasını arzu ettiklerini belirtti.

Prof. Dr. Belma Haznedar ve Prof. Dr. Firdevs Karahan’ın iki dillilik üzerine verdikleri konferansın ardından oturumlara geçildi. İki gün süren ve resmi dilleri Türkçe, Almanca ve İngilizce olan kongrede Almanya ve Türkiye’nin yanı sıra Özbekistan, Rusya, Kırgızistan, Azerbaycan, Fransa, İsveç ve Belçika’dan katılan araştırmacılar tarafından iki ayrı salonda 12 oturumda 40 bildiri sunuldu. Kongrede alanda yeni yapılan yeni çalışmalar tanıtıldı ve araştırmaların sonuçları sunuldu. Avrupa’da Türk çocuklarına Türkçe öğreten öğretmenlerin ve velilerin yoğun ilgi gösterdiği kongrede Türkçe öğretimi her yönüyle irdelendi.